sábado, 17 de mayo de 2014

Galicia e o galego sen futuro

Todos os que estamos na clase de Historia de Galicia vivimos (ou polo asistimos regularmente) á comarca de Ferroltera.

Todos damos a asignatura da lingua galega (xa comentei nunha entrada anterior o meu odio car ela, debido a que non nos serve para nada se é chapatoria en estado puro).

O outro día encontrábame eu estudando para a asignatura cando vin que poñía o seguinte: O galego é unha lingua minorizada, pero non minoritaria. Se pon que non é minoritaria pois supoño que será maioritaria... Supoño que terei que preguntar onde é maioritaria esta lingua se tanto medo hai de que desapareza nos próximos anos (xa non falo de cuarenta...).

No colexio, sen contar co profesorado, a lingua galega debe de falarse por tan so uns poucos. Se o penso ben e intento recordar neste ano a cantos vin falar a lingua regularmente so se me veñen dúas persoas á cabeza.
Contando con que a xente maior é a que mais uso fai da lingua, e estes uns anos desaparecerán, pois si, eu o futuro da lingua o vexo ven negro.

Si, sei que ao principio do curso cando Manolo mandounos escribir unha redación preguntándonos o que era Galicia pra nos, dixen que o galego era unha lingua de gañanes e que so se falaba nas aldeas e ademais tiña un acento do mais horrendo. Estou bastante arrepentido disto, e non o digo por facer a pelota nin moito menos.

Como dicía, vexo o futuro da lingua demasiado negro, é isto (de verdade) non é algo que me agrade, aínda eu persoalmente non faga uso da lingua. Quero dicir, me parecería xenial que ao longo do tempo cada persoa galega puidera elixir entre ambos dous idiomas, o que mais lle guste. Porque si se perdera o galego, Galicia perdería moitísima cultura.

Penso que gran parte de que non falemos galegos é que crecimos co castelán e que noso ambiente tamén móvese en ámbitos casteláns. Eu vou ás tendas (a excepción de Sargadelos, supoño) e me falan en castelán. Aparte disto, e é algo que falouse na clase, moitos de nos confundimos a lingua coa asignatura, á que tanto odio lle temos. Creo que me incluío no saco.

Aparte, tampouco e que nos, os xoves nos opoñámonos a falalo, é que tan pouco os medios nos dan nada para falalo. A televisión galega... ¿Qué merda dan en esa cadea para a xuventude? Creo que a súa programación e totalmente para a xente vella, porque non dan outra couso co puto Luar, o cal ven as catro vellas do monte de vete a tomar polo cú.


Cando morre Gayoso, o TVG vaisa a tomar vento, palabra. É mais non me estrañaría que seguiran co maldito programa e con Gayoso presentadoó mediante un holograma. E se non esperade...
O único bo que vin nos últimos anos, a única iniciativa boa e que emitiuse a serie Breaking Bad durante unha temporada. Pero non sei que pasou con el, porque non volvín saber nada dela con respeto a televisión galega.



Ademais cando eu vou a comprar un dvd que me gusta, na zona de Galicia, (sendo alguén que ve as películas e series na súa versión orixinal), non teño a opción de poñer os subtítulos en galego, pero sen embargo si os podo poñer unha morea de linguas que non falarei na vida. Que conste, aunque os houbera en galego non os poñería, resúltame mais fácil o castelán. Aínda así supoño que moita xente preferiría esta opción (porque quere aprender mais vocabulario galego, ou porque é esta a lingua na que fala) e esta opción non se lles da.

Tamén penso que o cine galego acabara desaparecendo. Estou seguro de que nuns anos, todo o mundo terá case os mesmos gustos, non terá personalidade e demais e tan so se faga cine comercial. O galego non o é, mostra disto é que so se move por festivais... E aproveito para dicir, que desta maneira ningunha película galega chega as miñas mans, tampouco as busco, pero as francesas, americanas, coreanas e demais si que chegan.

Se me paro a pensar, dentro de cuarenta anos, non creo nin que se exista Galicia. Digo isto porque estamos nunha situación con respeto a nosa lingua moi difícil. A xuventude non quere falalo e ou vese un cambio radical ou penso que mal vamos. Pero é que dentro duns poucos anos, nos veo nas mesmas, cos galegos nacionalistas de turno dicindo que hai que salvalo galego e blablabla e nin Deus facéndolles puto caso. Vexo iso ou que desapareza a lingua. E repito, como dixen antes: Non me gustaría que esta desaparecera, aínda que eu non o fale, porque hai xente que si a fala e sen isto faltaría un pilar troncal do Galego.

Ademais as gráficas reflicten que cada vez veñen menos veraneantes a pasar os veráns en Galicia. O profesor está aferrado na idea de que isto e por motivo do feísmo... Quizá.

Pero da tamén a casualidade que durante este inverno, en Galicia sucedéronse moitas tormentas que viñeron arrasando con portos, praias. Cicloxénesis o chaman. Poño o exemplo da praia de Miño, porque a tormenta arrosou co seu porto, paseo, prai e esta todo feito un meirande merda e estase acercando verano e ninguén o limpa... ¿quén vai querer pegarse un viaxe da de Deus no coche para vir a un praia que esta feita una merda?




E supoño que non será a única praia a que lle pase isto. E cada ano, todo vai a peor. Non mellora. Tampouco fase gran cousa, a xente lle vale con ter un móbil a man e pista. Bueno, a mi me basta con ir ao cine, así que supoño que moito non poderei criticar, pero bótolle a culpa aos concellos, porque non fan nada por limpar todos os destrozos que a nai natureza esta deixando...

E por cousas como esta, vexo o futuro de Galicia tan negro. Espero e de verdade espero, que este moi equivocado e que no futuro Galicia vai ven politicamente, economicamente, xeograficamente, etc.

Pero como avanzan as cousas, eu vexo as cousas demasiado en negro, porque a xente tan so lle importa o seu, que mais da o que van a recoller nosos fillos ho...

No hay comentarios:

Publicar un comentario